سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلداده
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

مومنی اورموی

آیت الله علی مومنی فرزند عالم جلیل القدر مرحوم حاج حسین مومنی و نوه دختری مرحوم آیت الله میرزا علی اکبر صدرالفضلاء در سال 1337هجری شمسی در روستای «ساری بگلو چراغ» از توابع شهر ارومیه و در یک خانواده روحانی متولد شد.


وی پس از اتمام دروس ابتدایی از سال 1350تا 1353به تحصیل علوم اسلامی در ارومیه مشغول بوده و از محضر اساتیدی چون میرزا زلفعلی احمدی، شیخ محمد تقی و محمد باقر صاحب ‌الزمانی بهره جسته است.

وی در سال 1354برای ادامه تحصیل عازم شهر مقدس قم شد و حدود 35سال در حوزه علوم نقلیه و عقلیه از محضر اساتید بزرگوار استفاده کرده است، اساتید وی در قم عبارت‌اند از آیات عظام، شیخ جواد تبریزی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، علامه حسن زاده عاملی و استاد انصاری شیرازی است.

آثار قلمی آیت الله مومنی بیش از بیست کتاب در موضوعات مختلف است که کتاب«کمال انسان و انسان کامل» و «درس نامه روش سنتی» را به چاپ رسانده است.

این مدرس برجسته حوزوی از آیات عظام محمد تقی بهجت، فاضل لنکرانی، وحید خراسانی، جعفر سبحانی و مکارم شیرازی اجازه دارد و از سال 1354تاکنون در قم مشغول تدوین علوم اسلامی و درس خارج بوده و موفق به اخذ سطح چهار و صاحب فقه اکبر است.

آیت اله مومنی در مدت اقامت در ارومیه در ایام تبلیغ و ارشاد در مساجد آقا علی اشرف، خطیب و مسجد اعظم نماز جماعت برپا می‌کند و جلسات و مباحث علمی وی از پربارترین جلسات علمی و دینی شهر ارومیه محسوب می‌شود.

سخنرانی‌های وی با استقبال کم نظیر عموم مردم و به ویژه نسل جوان رو به رو می‌شود و آیت الله علی مومنی با بنا نهادن ستاد فاطمیه و جذب خیرین شهر با پخت نان صلواتی، همه ساله در سال‌روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین گام را در احیاء نام آن بانوی بزرگ در این منطقه برداشته است.


 


[ جمعه 93/12/29 ] [ 9:53 عصر ] [ محمد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
RSS Feed



بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 122718